Skoda Mobiliteitsservice

De gratis ŠKODA Mobiliteitsservice biedt je diverse voordelen:

  • Pechhulp in Nederland
  • Pechhulp in Europa
  • Hulpverlening als directe reparatie niet lukt

Hulpverlening in Nederland

Als je in Nederland met pech stil komt te staan, bij huis óf ergens onderweg, is betrouwbare hulp één telefoontje verwijderd. Bel gewoon naar 0800 – 023 00 24: deskundige hulp is dan zo snel mogelijk ter plaatse om u weer op weg te helpen. Houdt uw serviceplan en de huidige kilometerstand van de auto bij de hand.

Hulpverlening in Europa

In bijna heel Europa kunt u een beroep doen op de ŠKODA Mobiliteitsservice. Hiervoor belt u het bekende gratis nummer, voorafgegaan door de landcode van Nederland: +31 800 023 00 24. De alarmcentrale van ŠKODA Mobiliteitsservice brengt de hulpverlening snel op gang. Mocht het telefoonnummer om technische redenen niet bereikbaar zijn, dan kunt u bellen via +31 33 4949600 (niet gratis).

De ŠKODA Mobiliteitsservice geldt in de volgende Europese landen: Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Noord-Ierland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië,Servië & Montenegro, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, Zwitserland.

Hulpverlening als directe reparatie niet lukt

Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is, en je auto naar de dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer moet worden vervoerd. Als dan blijkt dat reparatie binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, dan bepalen we de beste oplossing:

  • Een vervangende auto (maximaal drie dagen), of
  • Een hotelovernachting voor jou en je passagiers, of
  • Een andere vervoersmogelijkheid.

De kosten van de hulpverlening zijn voor ŠKODA. Zelf betaal je slechts de reparatiekosten.

Carrosseriegarantie per model

Carrosseriegarantie heeft betrekking op de gevolgen van roestschade die ontstaat door oorzaken van binnenuit. Het bewuste carrosseriedeel wordt dan hersteld.

  • Modellen met 12 jaar carrosseriegarantie: Fabia II, Roomster II, Octavia II, Yeti, Superb II
  • Modellen met 10 jaar carrosseriegarantie: Fabia I, Octavia I, Superb I

De volgende situaties worden niet gedekt door de ŠKODA Mobiliteitsservice:

Vervoer van je auto naar je eigen ŠKODA-dealer (=repatriëring). Let op: na afloop van de officiële garantietermijn van twee jaar na aankoop van je ŠKODA, dien je zelf de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen te betalen.

Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn onder meer:

  • Lege accu door eigen toedoen
  • Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
  • Sleutel in afgesloten auto achterlaten
  • Ongeval
  • Geen brandstof in tank

Verzeker jezelf altijd van Mobiliteitsservice!

Onze handige Mobiliteitsservice geldt in ieder geval tot aan de eerste onderhoudsbeurt van je nieuwe auto. Wil je echter altijd een beroep kunnen doen op onze gratis pechhulpverlening, waar je ook bent? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is regulier en tijdig het voorgeschreven fabrieksonderhoud van je auto altijd door een officiële ŠKODA-dealer te laten uitvoeren, evenals de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden.

Serviceplan, hét bewijs

Als je ŠKODA-dealer de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden heeft uitgevoerd, worden er twee stempels in het Serviceplan-document van je ŠKODA aangebracht. Die stempels vormen het bewijs dat je auto aan de voorwaarden voor onze gratis Mobiliteitsservice voldoet. Houd dit Serviceplan dus altijd bij je in de auto. Bij pech, waar dan ook, helpt de meest betrouwbare hulpdienst je dan gratis weer op weg!